Årstid

Efter en rätt så dålig start på dagen sitter jag nu med nytvättat hår (känslan att vara fri från gammalt hårsprej är oslagbar!), fruktsallad och fina kläder. Har städat upp lite lagom på skrivbordet så nu ska jag vara duktig flicka och göra lite läxor tills mamma kommer hem från Ikea.

Gud vad fint väder det är! Jag har världens finaste utsikt från mitt fönster, en stor ek, den "centrala" gångvägen och en oskyldigt blå himmel. Eken är orange-gul, det ligger löv på marken och solen lyser. Jag gillar min utsikt, för här kan jag ha lite koll på folk. Jag ser dem men dem ser inte mig bakom mina rosa gardiner. Ibland ser jag folk jag känner. Jag öppnar aldrig fönstret och vinkar, utan iaktar dem från avstånd, ser hur dom är utan mig liksom. Ibland kan man höra vad de pratar om.

Eken utanför visar alltid vilken årstid det är. Den får vackra knoppar på våren, blommar grönt och friskt på sommaren, brinner på hösten och är täckt av snö på vintern.


Jag längtar inte tills vintern. Jag fryser som en nakenhund och måste ha på mig fula kläder.




Nu måste jag verkligen plugga. Kent och plugg nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0