Shopping

Nu ska jag visa vad jag plockade upp för några dagar sedan!
Först ut är sminket, jag som hade lovat mig själv att inte köpa något innan Venomous Villians kommer ut men jag behövde ett nytt puder, sen hade jag en kupong 3 för 2 så jag råkade handla för nästan 300 kr. Ajdå. Så kan det gå!
Ett löspuder (125:-), graffitti-lack i svart (69:-) och vattenfast eyeliner (95:-)
Pudret kommer med en puderpuff som jag inte använder, men man måste lägga på den på hålen annars är det puder överallt nästa gång du öppnar den. Pudret är transparent och mycket finmalet. Jag är nöjd för priset!
Isa Doras kända eyeliner i den vattenfasta formen. Jag vet inte hur många jag har haft, har använt dessa i nästan fem år nu och älskar dem. Har mest använt den som inte är vattenfast men jag provade den någon gång och nu kände jag att jag ville ha något att komplettera min Liquidlast liner från MAC med, eftersom den sitter som berget känns det inte som vardagssmink.
Älskar applikatorn på dessa, och jag har riktigt lätt att arbeta med dem.
Såklart var jag tvungen att prova Graffiti nagellacket eftersom så många av sminkbloggarna älskar dem. Jag valde den svarta eftersom den vita var slut överallt och jag ville inte ha någon färgglad.
Färgen heter Black Tag nummer 801.
Och den har Isa Doras Wide Brush, som är dubbelt så bred som vanligt. Jag gillar den, eftersom jag har så breda naglar.
Och såklart, en resultatbild. Jag är ju egentligen ingen nageltjej (därav längden...) men dethär var svincoolt och något lite lagom svårt för mig. Nöjd!
Sen en jämförelse mellan Isadoras vanliga matta, Isadoras vattenfasta och MAC Liquidlast Liner.
På bilden syns det inte men Liquid Last är lite svartare än Isadoras vattenfasta, och den matta är mer en brungrå-svart. Isadoras vattenfasta är lättast att göra smala streck med och den kommer jag använda till vardags, eftersom den håller lagom bra. Liquidlast Liner kommer jag använda när eyeliner verkligen ska sitta, eller när jag bara har eyeliner på mig utan ögonskugga.
Sen köpte jag skor också! Jag har inte köpt skor sen början av åttan, alltså alldeles för lång tid sen. Dessa har jag velat ha sen dess men inte fått köpa, men nu så!
Har inte så många bilder men jag kan bildbomba er kanske lite senare idag.
Det var det sista paret i hela Sverige, de kommer troligen inte få in nya och de passar perfekt.
Den högra skon var visningsexet därför är den lite sliten längst framme, sen har den något litet mörkt kladd men det tog vi bort lätt så det är borta nu. Alltså så fick vi de nersatta, och för mig spelar det ingen roll om jag har visningsexet eftersom annars hade jag inte köpt dem alls. Det syns ju ingen skillnad när man har på sig dom och när man tittar noga är det bara där fram som det är lite skillnad, men som min mamma sa så kommer jag väl slita ner dem så mycket så det inte blir någon skillnad. Dessa ska jag ju ha i höst och i vinter, i lera och snö och tö. Iiiih jag vill bara gå ut och gå <3
Det var min shopping. Eller ja, jag handlade mer men det var ätbart och sånt är väl inte så kul att se.
Idag ska jag städa klart rummet så då kanske ni får bild på hur mitt rum ser ut. Det är förvisso ganska tråkigt och speglar inte mig alls, men det är mamma som har inrett och jag får t.ex. inte måla om. Surt.
Aja, PÖÖÖÖZZZZ på errr :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0